Erpegowa Czasoprzestrzeń
Erpegowa Czasoprzestrzeń
Blok RPG na Kapitularzu 2024 (6-8 września, Łódź)
“Piaski Czasu” to temat tegorocznego Kapitularza i ma to swoje odzwierciedlenie również w bloku RPG! W tym roku Erpegowa Czasoprzestrzeń czeka na Ciebie i Twoje punkty programu! To doskonała okazja, aby poznać ciekawych ludzi, pogadać o erpegach i zagrać niezapomniane sesje fabularne.
Czy istnieje piękniejsze zaproszenie do wspólnej przygody? 🤩
Wpadaj, a pogadamy o tym, co w erpegach kręci Cię najbardziej!
Dla Twojej wygody podzieliliśmy Blok RPG na kilka ścieżek tematycznych:
- Brama
- Czas
- Przestrzeń
Brama
Pierwsza ścieżka to nasza brama do gier fabularnych, stąd nazwa.
To miejsce na prelekcje na temat erpegów — idealne dla tych, którzy nigdy nie grali, albo dopiero wchodzą w ten cudowny świat — jesteśmy zwarci, gotowi, a przede wszystkim chętni, by ich do niego wprowadzić!
Umiesz opowiedzieć o grach fabularnych w sposób zrozumiały dla laików?
A może chcesz przedstawić swoją ulubioną grę (albo kilka)?
Ten blok właśnie po to jest! Prelekcje o tym, jak grać mądrze i bezpiecznie to coś, czego pragniemy — o sesjach zero i innych narzędziach BHS. W końcu, bezpieczeństwo przede wszystkim!
Prelekcje i warsztaty dla początkujących graczy i mistrzów gry — o przygotowywaniu i prowadzeniu sesji, odgrywaniu postaci i innych technikach to obszar, któremu również chcemy poświęcić trochę uwagi.
Przyjedź na Kapitularz i pomóż innym przejść przez wyjątkowe wrota prowadzące do świata wyobraźni i przygód!
Czas
Druga część bloku RPG będzie poświęcona powyższemu zagadnieniu, ale nie myślcie, że chcemy tylko prelekcje o podróżach w tej materii!
Po pierwsze — przeszłość. Chętnie spojrzymy w czasy minione — zarówno te niezbyt odległe, jak i te sprzed setek i tysięcy lat. Chcesz opowiedzieć o historii gier RPG? A może fascynują cię gry opowiadające o historii? Tak czy inaczej — chętnie posłuchamy tego, co masz do powiedzenia!
Po drugie — przyszłość. Nie wiemy jeszcze, co przyniesie, ale wielu autorów systemów RPG stara się to przedstawić w swoich grach. Dajmy się ponieść fantazji o tym, co przyniosą nam gry fabularne w ciągu najbliższych lat.
Po trzecie — teraźniejszość. To, co dzieje się teraz, wcale nie ustępuje ambitnym wizjom przyszłości. Co rusz jesteśmy zaskakiwani nowymi erpegami, rozwijają się wirtualne stoły, a dzięki drukowi 3d, możliwości tworzenia akcesoriów na sesje są niemal nieograniczone! Chcesz nam opowiedzieć o nowinkach i cudach techniki? Najwyższy czas!
Po czwarte — czas na sesji. Tykające wskazówki w zegarach to ważny i szeroki temat, do którego można się odnieść na wiele sposobów! Techniki, które pozwalają oszczędzać czas graczom, lub mistrzom gry? Sposoby na śledzenie czasu, który minął w czasie kampanii? Różnice między kampaniami i sesjami? Nie możemy się doczekać, by poznać rozmaitość sposobów na optymalizacje w tym zakresie.
Przestrzeń
Trzecia część układanki to przestrzeń — miejsce na prelekcje i warsztaty o tym, jak kreować świat na sesjach RPG.
Pierwsza połowa — formowanie w wyobraźni. Tworzenie miejsc, postaci i łączenie tego wszystkiego w jedną całość wymaga kreatywności, ale też współpracy, by powstało wyjątkowe środowisko do pełnych emocji rozgrywek.
Druga część — realizacja w prawdziwym terenie. Aranżowanie tego, co wokół na sesjach z użyciem rekwizytów, eksplorowanie go przez poznawanie fabuł z całego świata, aż po rozszerzanie przez tworzenie własnych map.
Chcesz powymieniać się rozwiązaniami z innymi? Doradzić, jak z każdej sesji stworzyć niezapomniane doświadczenie, albo po prostu wyjść z twarzą…i nie tylko? Mnogość tematów ogranicza jedynie wyobraźnia.
Znajdziemy dla Ciebie przestrzeń i czas! Zrobisz ten krok i przejdziesz przez bramę, dołączając do naszej drużyny?