KapiFAQ, czyli odpowiedzi na często zadawane pytania

Ogólne

1. Co to jest Kapitularz?

Kapitularz to trzydniowy festiwal kultury popularnej i fantastyki. Znajdziesz tu spotkania z pisarzami i naukowcami, dyskusje, prelekcje, warsztaty, pokazy i występy. Nasze wydarzenie jest organizowane jako impreza non-profit – finansowane ze środków własnych Fundacji Fantastyczne Inicjatywy – https://kapitularz.pl/o-nas/

Akredytacja

Wkrótce więcej informacji.


1. Ile wynosi akredytacja?

Akredytacja kupiona na miejscu ma następujące ceny: 

  • Piątek: 60 PLN 
  • Sobota: 80 PLN 
  • Niedziela: 60 PLN 
  • Trzydniowa: 100 PLN 


2. Od kiedy do kiedy obowiązuje akredytacja?

  • Trzydniowa: Piątek (06.09.2024) godz. 14:00 – niedziela (08.09.2024) godz. 16:00
  • Piątkowa: Piątek (06.09.2024) godz. 14:00 – sobota (07.09.2024) godz. 8:00
  • Sobotnia: Sobota (07.09.2024) godz. 10:00 – niedziela (08.09.2024) godz. 8:00
  • Niedzielna: Niedziela (08.09.2024) godz. 10:00 do godziny 16:00

3. Kogo obejmują zniżki?

Zniżki obejmują następujące grupy: 

  • Dzieci do lat 7 – 100%
  • Dzieci i młodzież do lat 14 – 50% zniżki
  • Osoby niepełnosprawne – 50% po okazaniu stosownego zaświadczenia (orzeczenie), opiekunowie 100%
  • Twórcy programu – jeden godzinny punkt atrakcji 50%, dwa lub więcej 100%.

Wolontariat


1. Kto może być wolontariuszem?


Wolontariuszem może być każda osoba, która w dniu 1 września 2023 ukończyła 16 lat. Osoby, które 1 września 2023 nie ukończyły 18 lat zobowiązane są okazać podpisaną zgodę opiekunów prawnych.


2. Ile godzin są zobowiązani odpracować wolontariusze?

W roku 2024 jest to 12h.

3. Czy muszę dokonać przedpłatę żeby dostać się na wolontariat?


Nie ma takiego obowiązku. Wyślij maila na wolontariat@kapitularz.pl by zapytać o szczegóły.

Noclegi

1. Czy można spać na konwencie?

Tak, mamy wydzieloną strefę sypialną. Znajduje się ona na drugim piętrze. Przeznaczyliśmy na ten cel całe zachodnie skrzydło.

2. Jeżeli nie chcę spać na karimacie, czy jest dla mnie alternatywa?

Tak. Będzie można za dodatkową opłatą zarezerwować miejsce w pobliskich akademikach.

3. Czy będzie miejsce, żeby wziąć prysznic?

Tak. Będą udostępnione moduły w akademikach, gdzie będzie można skorzystać z łazienek.

4. Czy będzie miejsce na przechowywanie bagaży?

Tak, będzie wyznaczona sala.

Wystawcy

1. Jak mogę zgłosić swoje stoisko?

Wyślij swoją propozycję/ofertę poprzez formularz zgłoszeniowy https://forms.gle/h4SugFxA155rJPfw7 lub napisz bezpośrednio na wystawcy@kapitularz.pl. Skontaktujemy się z Tobą aby uzgodnić szczegóły.

2. Ile trwa odpowiedź na zgłoszenie?


Staramy się odpowiadać w przeciągu kilku dni, ale zdarzają się dłuższe przerwy. Cierpliwości, odpowiemy na wszelkie pytania przed Festiwalem.


3. Do kiedy można zgłosić stoisko?


Do północy 27.08.

4. Jakie są wymiary stoiska?


Do uzgodnienia z organizatorem poprzez maila wystawcy@kapitularz.pl. Najmniejsze to 1 ławka szkolna o wymiarach około 140x50cm + przestrzeń za, około 2,8m^2.

5. Czy osoba niepełnoletnia może mieć stoisko na Kapitularzu?

Tylko pod opieką prawnego opiekuna i w zgodzie z obowiązującym prawem. 

6. Czy wymagane jest prowadzenie firmy aby mieć stoisko na Kapitularzu?

Nie, ale Wystawca ponosi odpowiedzialność prawną za sposób rozliczenia się z Urzędem Skarbowym i zgodność z obowiązującym prawem.


7. Czy oferujemy nocleg dla wystawców?

Jest osobna sala typu sleeproom, z której Wystawcy mogą skorzystać. Możemy także zarezerwować miejsce w pobliskich akademikach, osobno płatne. Szczegóły należy uzgodnić przez maila wystawcy@kapitularz.pl.

PROGRAM

1. Co można robić podczas Kapitularza?

Dobrze się bawić i poznawać nowe osoby! Można słuchać i oglądać – prelekcje, dyskusje, koncert filkowy, pokaz cosplay i rozdanie Nagród Zajdla. Można również samemu w coś zagrać (planszówki, sesje RPG, stare ale dobre gry komputerowe, Artemis), zaśpiewać w Ultrastarze lub nauczyć się czegoś nowego na warsztatach. Zapraszamy też do startu w konkursach i na zakupy u naszych wystawców.

2. Co to są nitki programowe i co zawierają?

Program festiwalu jest podzielony według tematów (“nitek” lub “bloków”) odbywających się w konkretnych salach. Przygotowaliśmy zarówno ofertę dla miłośników “twardej” wiedzy (blok historyczny, naukowy), jak i popkultury, szeroko rozumianego S-F (Star Wars, Star Trek) czy gier (RPG, planszówki). Osobnymi nitkami są także konkursy, warsztaty oraz dyskusje.

3. Ile trwają poszczególne atrakcje?

To zależy;-) Prelekcje, panele i konkursy zajmują 1 lub 2 godziny. Sesje RPG czy zajęcia warsztatowe mogą potrwać dłużej. Niektóre atrakcje pojawiają się w programie tylko o określonych godzinach (np. konkurs cosplay, koncert, pokazy sów czy Alchemika).

4. Kiedy będzie publikowany program

Ogłosimy program 30 lipca

5. Czy będzie możliwość podejrzenia programu przed konwentem?


Tak. Tabela programowa będzie dostępna online.

Gry RPG

Gdzie mogę sprawdzić program bloku RPG i listę sesji?

Program bieżącej edycji będzie udostępniony w zakładce PROGRAM na stronie https://kapitularz.pl/

Czy będzie możliwość zapisania się przed konwentem na sesje RPG i warsztaty?

Tak, po ogłoszeniu programu festiwalu udostępnimy osobom, które wykupiły preakredytację możliwość zapisów na sesje RPG, larpy i warsztaty. Dostępna będzie połowa miejsc na każde wydarzenie.

Czy mogę zgłosić sesję RPG w czasie trwania konwentu?

Tak, wystarczy udać się do Punktu RPG Info zapisać na formularzu swój pomysł na sesję. Następnie formularz znajdzie się na tablicy, gdzie wywieszone będą wszystkie sesje i uczestnicy konwentu będą mogli się zapisywać

Czy jest miejsce, w którym mogę zagrać ze znajomymi?

Tak, jeśli masz już grupę i potrzebujesz tylko miejsca do gry, to zgłoś się do Punktu RPG Info i poproś o przydzielenie ci stanowiska na sesję.

Co to jest Nocne Granie?

Nocne Granie to sesje RPG, które odbywają się poza godzinami programu konwentu (od 22 do 10 rano). Do waszej dyspozycji są wtedy wszystkie sale prelekcyjne, w których nie odbywa się akurat inny nocny program.

Czy są przewidziane sesje dla początkujących graczy?

Tak, w czasie zgłaszania sesji RPG mistrz gry może zaznaczyć, że jest to sesja przeznaczona dla początkujących i ta informacja znajdzie się również w opisie sesji w programie.

Jacy znani twórcy pojawią się w programie konwentu?

Możesz się o tym dowiedzieć obserwując nasze profile na portalach społecznościowych: facebook, instagram, gdzie regularnie ogłaszamy kolejnych gości. Zbiorczą informację o zaproszonych gościach możesz też znaleźć na naszej stronie: https://kapitularz.pl/

Czy na konwencie będzie możliwość zakupu gier lub akcesoriów do gier fabularnych?

Tak, strefa handlowa znajduje się na piętrze -1 – znajdziesz tam wystawców oferujących gry fabularne i planszowe oraz różne akcesoria.

Co powinienem mieć przy sobie wybierając się na sesję RPG?

Absolutne minimum to coś do notowania (kartka i ołówek). Jeśli znasz system, w który będziesz grać, to doskonale wiesz, jakich kości albo żetonów potrzebujesz. Jeśli nie znasz, sprawdź opis sesji na stronie, czy MG nie napisał, co warto ze sobą mieć. Ostatecznie najważniejsza jest jednak wyobraźnia i nastawienie na przeżycie wspaniałej przygody 🙂

Czy na sesjach RPG są jakieś limity wiekowe?

Tak, mistrz gry może określić wymagania albo preferencje odnośnie wieku graczy. Te informacje znajdą się w opisie sesji. Jeśli nie zostało to określone przez MG, to zakładamy, że sesja jest przeznaczona dla osób w wieku 16+.

Twórcy programu RPG

Gdzie mogę zgłosić prelekcje i sesje RPG?

Prelekcje i warsztaty będzie można zgłosić w formularzu programowym, wkrótce.

Dla sesji RPG przeznaczony będzie osobny kwestionariusz.

Jakie wyposażenie techniczne będzie dostępne dla prelegentów (mikrofony, projektor, komputer, etc.)?

Sale prelekcyjne będą wyposażone w komputery i rzutniki, więc wystarczy, że przyniesiesz ze sobą prezentację na jakimś nośniku danych. Wypełniając formularz napisz w polu “Pytania i prośby do organizatorów” o wszystkich sprzętach, których potrzebujesz, a upewnimy się, że będą na miejscu. Jeśli zapomniałeś to zrobić, skontaktuj się z opiekunem swojego bloku programowego.

Czy mogę liczyć na możliwość wydruku/xero na miejscu materiałów do mojego punktu programu? Da się to załatwić od ręki, czy muszę dać znać wcześniej?

Tak, aczkolwiek tylko w czerni i bieli. Napisz proszę o tym zapotrzebowaniu w polu “Pytania i prośby do organizatorów” formularza zgłoszeniowego lub skontaktuj się z opiekunem swojego bloku programowego.

Czy do warsztatów i sesji będą udostępnione materiały piśmiennicze (kartki, ołówki)?

Tak. Na stanowiskach sesji RPG będzie dostępny papier i ołówki. Jeżeli ich zabraknie, to wystarczy zgłosić się do kogoś z obsługi (igorów) i poprosić o uzupełnienie materiałów.

Czy prelegentom przysługują jakieś zniżki albo refundacje wydatków?

Prelegentom oferujemy zniżkę 50% za jedną godzinę prowadzonego programu. Szczegóły możesz znaleźć w regulaminie imprezy.

Kto jest koordynatorem bloku RPG? (komu mogę zadać pytania, poinformować o opóźnieniu itp.)

Bezpośrednio przed konwentem otrzymasz numer kontaktowy do opiekuna swojego bloku. Jeśli masz jakieś pytania przed konwentem, to możesz skontaktować się z nami mejlowo:

Radosław Ganczarek (twórcy programu) – radoslaw.ganczarek@kapitularz.pl

Jaka sesja najlepiej się sprawdzi na konwencie?

Sesje prowadzone na konwentach rządzą się swoimi prawami. Zwykle grasz z ludźmi, których nie znasz i nie wiesz wcześniej jak duże jest ich doświadczenie. Dlatego dobrze jest przygotować grę, do której dołączyć będzie mogła dowolna osoba bez konieczności szczegółowego zapoznania się z zasadami. Po drugie – warto uprościć tworzenie postaci – dlatego lepiej przygotować kilka gotowych kart do wyboru albo prowadzić system, w którym tworzenie postaci jest bardzo szybkie.