LARPY I GRY STORYTELLINGOWE

LARPY I GRY STORYTELLINGOWE

Na Kapitularzu nie mogło zabraknąć LARPów i gier storytellingowych. Poniżej znajdziecie plan zgłoszonych gier. Na wszystkie atrakcje można będzie się zapisać tego samego dnia w punkcie informacyjnym, najlepiej na godzinę przed rozpoczęciem gry.

Piątek

18:00 Piąteczka czy Dupeczka Rafał Matraszek Sala RPG/LARP I
rozwiń szczegóły

Piąteczka czy Dupeczka to reality show, w którym można wygrać aż milion dolarów! Do walki po wygraną staje jedna fantastyczna laska (FL) i tuzin młodych, przystojnych samców (MPS). Połowa z nich to geje, połowa to heterycy. W każdym odcinku FL zada im czadowe zadanie i będzie się bacznie przyglądać procesowi jego realizacji. W ten sposób postara się odsiać gejów, a pośród prawdziwych mężczyzn znaleźć samca dla siebie (SDS). Jeśli jej się uda, wygra okrągły milion dolców. Jeśli wybierze geja… Piąteczka czy Dupeczka to niepoprawna politycznie komedia, dająca możliwość obśmiania stereotypów dotyczących orientacji seksualnej. Luźno nawiązuje do amerykańskiego reality show Playing it straight. W grze bierze udział jedna FL i parzysta liczba MPSów oraz publiczność (przynajmniej 1 osoba).

21:00 Budujemy miasto! Adam Rodakowski, Przemek Blimel Sala RPG/LARP I
rozwiń szczegóły

Planowanie miasta to wysiłek wielu osób. Trzeba pogodzić wiele pomysłów i koncepcji, często skrajnie różnych, w imię sprawnego działania całości. Gdy dodamy wpływ czynników losowych, dobre rozplanowanie miasta okazuje się Zagadką logiczną o niesamowitej skali złożoności.

Sobota

12:00 Konwent magów Wojciech Karolewski Sala RPG/LARP I
rozwiń szczegóły

„Na ulicach stolicy Cesarstwa pojawił się upiór. Bardziej uczeni czarodzieje natychmiast zrozumieli co, to oznacza i postanowili zareagować. Zwołano konwent, na który przybyli przedstawiciele wszystkich najważniejszych magicznych koterii. Na ustach wszystkich z nich brzmi słowo nie używane powszechnie od trzech wieków. A słowo to brzmi „”nekromancja””…
Nekromancja została zakazana przez konwent magiczny właśnie 3 wieki temu, ze względu na niebezpieczeństwo jej używania i wątpliwości natury moralnej dotyczącej wykorzystywania ludzi po śmierci. Dwadzieścia lat temu konwent zakazał również magii ognia oficjalnie uznając ją za destrukcyjną. Rzecz działa się po spłonięciu w podejrzanych okolicznościach połowy miasta o nazwie Tarów. Prowodyrami zakazu byli biali, ale przyłączyły się do nich również inne frakcje.
Na pomieszczenie, w którym odbywa się konwent rzucono silne czary ochronne. Dlatego w środku prawie nie działa magia, za wyjątkiem najsłabszych czarów.
Frakcje występujące w LARPie:
Czarni – skryci introwertycy, podejrzewani przez innych o zakazane eksperymenty (być może ze względu na to, że trzymają się na uboczu). Zasadniczo są mało zainteresowani interakcjami międzyludzkimi, ale wiedzą, też że muszą się pojawić na konwencie, aby reprezentować swoje interesy.
Niebiescy – mieszkańcy stolicy imperium, uważający się za ósmy cud świata. Zarabiający świetne pieniądze za współpracę z dworem przywykli do swojej wspaniałości. Fakt, że otwarcie manifestują własną wyższość, strasznie wkurza innych magów.
Czerwoni – niegdyś potężni magowie ognia, jednak od czasu zakazania tego rodzaju magii wyraźnie osłabli. Ciężko sobie wyobrazić, jak udało im się przetrwać ten czas bez ognia i na pewno będą dążyli do zmian i rozliczenia tych, którzy doprowadzili do takiego stanu rzeczy (tj. białych).
Żółci – pogodnicy, czyli magowie zajmujący się pogodą. Spokojni i niezainteresowani żadnego rodzaju walką. W ogóle wydaje się, jakby nic poza ich ukochanym niebem ich nie interesowało. Skoro jednak pojawili się na konwencie to może mają ochotę odegrać większą rolę w polityce magicznej?
Biali – najstarsi z magów, którzy często porzucili już aktywność i przeszli na emeryturę. Wielu z nich zaczęło się trochę nudzić, stąd ich obecność tutaj. Jak większość starszych są niechętni zmianom, zwłaszcza tym szybkim.
Zieloni – kolor odzwierciedla zarówno kolor ich szat, jak również to, co mają w głowie. Najmłodsi, niewierzący w nic, co dla starych jest oczywiste. Buntownicy pragnący budować swój świat, bez oglądania się na stare normy.
Pozostałe postacie na LARPie: (ż – żeńska, m-męska, m/ż – męska lub żeńska)
Ż Alicja – ŁATWA – Jedna z niewielu obecnych na sali postaci, która nie potrafi rzucać czarów. Jej obecność sugeruje jednak, że niekoniecznie przeszkadza jej to w kształtowaniu relacji pomiędzy magią i magami a resztą świata.
M/Ż Geldeusz / Srebrzyca – służący – Tak, jak ciężko sobie wyobrazić dom bez kuchni, tak samo ciężko wyobrazić sobie przyjęcie bez służącego. A jak już taki służący jest na sali, to przecież jego rola NA PEWNO nie skończy się na donoszeniu drinków.
M/Ż Celjusz – dyplomata – Jak każdy dyplomata, reprezentuje interesy swojego suwerena. Inaczej mówiąc, oko i ucho cesarza (trzymające dodatkowo w ręce miecz).
M/Ż Centry – mag gospodarz, stary dziad. Podobno zorganizował konwent u siebie, bo mu się nudzi, ale czy chodziło tylko o to?
M/Ż Huaru – prawa ręka Centrego – Czarodziejom o pewnej pozycji społecznej wypada mieć zaufanego przydupasa. Początkującego maga, który zajmie się wszystkim co jest nudne, męczące lub mogłoby rzucić cień niesławy na potężnego maga. Innymi słowy kogoś, kto przejmie funkcję „przynieś, podaj, pozamiataj”.
M/Ż Plotecja – służąca – Dobrze poinformowana służąca, do której ludzie z wioski przychodzą niekiedy z prośbą o swaty.

15:00 Void Breaker Adam Rodakowski, Przemek Blimel Sala RPG/LARP II i III
rozwiń szczegóły

„Wybudzenie z hibernacji zawsze jest przykrym przeżyciem. Pierwszych kilka minut nie pamiętasz nawet jak się nazywasz (…) – gorzej, gdy następuje w sytuacji awaryjnej. (…) Już wiesz, że to będzie bardziej niż przykre przeżycie…” -fragment zapisu z kosmicznego transportowca Ichimura

19:00 Reimagined – Fanfic Role-Playing Game Klaudia Sowiak Sala RPG/LARP I
< rozwiń szczegóły

Zawsze chciałeś stworzyć fanfika, ale nie wiedziałeś jak się do tego zabrać? Reimagined – Fanfic Role-Playing Game to gra, w której dwóch graczy tworzy własny serial telewizyjny oparty na ulubionej książce, filmie, komiksie lub grze komputerowej. Razem pracują nad wciągającą historią jako scenarzyści, reżyserzy oraz aktorzy. Los ulubionych bohaterów jest teraz w Twoich rękach!

19:00 Dialect Marta Malinowska Sala RPG/LARP II
rozwiń szczegóły

Dialect to gra o języku i tym, jak umiera. W czasie rozgrywki gracze tworzą historię społeczności i jej rozpadu opowiadając ją za pośrednictwem słów, które tylko dla tej społeczności coś znaczą. Stworzona przez Thorny Games gra zdobyła bardzo szerokie uznanie i warto się z nią zapoznać.

Niedziela

12:00 Rodzina Anderssonów Klaudia Sowiak Sala RPG/LARP I
rozwiń szczegóły

Rodzeństwo spotyka się w domu swoich niedawno zmarłych rodziców, by przedyskutować podział majątku. Matka odeszła ponad miesiąc temu, po długiej walce z chorobą. Ojciec umarł przed tygodniem na atak serca. Ustalono datę pogrzebu. Problemem pozostaje jednak przyznanie praw do dziedziczenia rezydencji. Wszystkie decyzje muszą zostać podjęte dzisiejszego popołudnia… W końcu jutro Wigilia Bożego Narodzenia, czas, w którym nie warto zawracać sobie głowy sporami. Rodzina Anderssonów to gra dla 8-10 osób. Jest to współczesna drama, z ograniczeniem czasowym. Każda z pięciu postaci jest grana przez dwie osoby. Należy więc rozsądnie dysponować czasem i przemyśleć strategię działania.